Zekusu Impressions
http://zekusu.ameblo.jp/
デビル仁
浮かせからのヘブンズドアは減りがいまいちかも
起き攻めもできない気がするので
所詮は止め専用のネタコンボ?
ハカ打ち変更なしっぽい?
相変わらず伸ばすと打点の低いワンツーはすかる
反応早ければヒット確認してからでも連続ヒット可能
コンボは壁コンボ含めて変更なし
ハクロからの飛び越え~下LP~追い突きのめくり連携も健在
ようするにデビル仁チョッピング3RPからの派生以外変更なさそうな感じ
Devil Jin
Damage on tgf~u seems toned down, and it doesn't allow good oki. Just a nice combo to finish matches with?
b+1 seems unchanged. You can still interrupt the extensions with low jabs if they try to continue? If your reactions are fast, you can hit check it.
His 1+4,2 d+1 ws+1,2 switch still exists.
His combos seem unchanged, including his wall combos.
It seems that the only change is his d/f+2 strings.
カズヤ
例の地背脚強化がいい感じ
リーチの短くなったテッサって感じでカウンターヒット後はダッシュしてふみつけが
実践上確定だったのでまずいけるのでは
魔神からのコンボは雷神が何気に安定するような難易度ではないかも
練習しないと安定する要素がなさそう、普通に拾ってコンボいったほうがよさげ
キエン風は健在でした、あんまかわってないよ
仁
RPRKの変更はアルカディアの通りでふっとびで追い討ちなし
アルカディアに出てる情報以外めぼしい変更点見つからず
2,4 is as Arcadia said, without followups. Other than the changes in arcadia, there's nothing obvious.
平八
最強キャラな気が・・・
右パンゴウショウハは技自体なくなったので右パンしか出ないのです
青龍門はかわってなさそう、2発目カウンターで3発目連続
伏龍脚はなんか奈落で拾えなかった、俺がそのコンボやったことないから
解らないけど拾えなくなってる気がしないでもない
He feels top tier.
スティーブ
だいぶ普通のキャラになりました、上記の三島と違い激変
右アッパーカウンターのみ浮き、ソニックファングから再度ソニックはまず無理
クイックフックのカウンター崩れは健在
ワンツースリーからはターンパンチというかターンが出せません
フリッカージャブからはターンパンチ出せるのでコンボは大体変わらず可能
壁際でターンパンチ当たると相変わらず123~4下段でなかなかの減り
2回転ターン下段は性能変わってないんじゃないかな、浮かせ技は入りません
ダブルアッパーからですがコンボが安定しなそう
角度や距離?によってLPでは拾えなかったりダックインレフトすらすかったりするような・・・
234は最後の4が鉄拳4の平八の最風と同じようなふっとびに変更
とにかく確定が弱くなった、でもまだそれなりに強いと思います
He seems like a normal character now, compared to the above mentioned mishimas his changes were drastic.
d/f+2 launches on CH only now, d/f+1+2 into another d/f+1+2 is impossible.
The quick hook b+1? CH crumple stun still exists.
1,2,1~b ALB can't be done.
FLK jab into ALB still exists, so his combos are mainly unchanged.
Next to a wall, if ALB 2 connects, the 123~4 low is toned down.
The properties of the double spin low seem unchanged, no juggles will connect.
It seems like juggles don't connect off the double upper.
234's final hit now gives a similar knock back to T4 Heichachi's EWGF.
He certainly has been toned down, but can still be thought of as quite strong.
フェン
今日使った中では一番きつそうな印象だったけど
それは俺がフェン使いこなしてないからか?
前掃腿が思いっきり硬直増えてガードでなんでも入ります
カス当たりだとこけないのも変わってないと思うので気軽に打てない技に
4LPことハッも-10らしいけどみんななれてないの反撃されなかった
むしろ距離がガードされてもそんな近くないような気がするので
リーチ短いキャラは確定ないんじゃ?ちょっとここらへんは調査不足
新動作の後転が早すぎて無理、あれされたら何もすることないわ
一応後転しないの確認してから肩で追い討ちは可能
一番きちーのが踏みつけの弱体化、ガード時確定あるかは調べてないけど
空コンを踏みで〆ても次のテッサすら余裕で回避されるくらい硬直増えてます
とりあえず量産型フェンは全滅の予感
Of the characters I played today, he seemed to be the hardest hit. But maybe that's because I'm not a feng user.
Frames on block for ss+4 have increased, so on guard you can do anything.
b+1 seems about -10 on block, but people weren't used to it so they weren't punishing. But, on block you aren't left that close, so maybe shorter ranged characters won't be able to connect? This needs a bit more investigation.
The biggest change is the weakening of the stomp, I don't know if it's punishable on block, but if you finish the air combo with a stomp, the recovery is increased so much that the next one can easily be avoided.
In any case, I can predict the end of the cookie-cutter Fengs.
ロウ
思ったより弱体化してないので強キャラ好きな人はロウに結構流れるかも
サマー関連の弱体化は確認できないけど他の人いわく-14かな?
ドラゴンストームはカウンターで繋がるけどスティーブの234と同じふっとびに
壁コンとか相変わらず同じで最強ランクのキャラっぽい
ニーナ
全然対戦してないから解らないけどジャンプステータスの9LPが発生が
かなり遅くなったらしく使用頻度が減りそう
No one was playing her, so I didn't really get a chance to find out about her, but the u/f+1's execution is a lot slower, so we'll probably see it being used a lot less.
ジュリア
主力の6LKLPだっけ?突進技が後転されると追い討ちできないので
それに頼ってた人はきついかも、他はかわってない感じ
Just f+3~1? If you backroll after a move that knocks back, it won't pick up, so it's tough for people that relied on that, otherwise I didn't really see much else.
ポール
まろんさん龍砲相変わらず2発目しゃがめたよ・・・
ってか全然変わってないと思う
His f,f+2:1? is unchanged, I could duck the second hit. He feels unchanged.
ブライアン
チョッピングノーマルヒットでしゃがみ状態に、ダウンすらしません
立ち途中の膝からは回復できないけど浮きなおしではなくて
普通にコンボらしい、4割り近く減らせるらしいので相当強いんじゃ
Bryan
b+1 on normal hit forces crouch, it just doesn't juggle them. The ws+3 cannot be escaped, but you can't (re)juggle them from there, just standard combos, and hits for about 40%, so it's still quite strong.
ガンリュウ
右アッパーに確定ないから相変わらず強いんじゃない?
Ganryu
Still nothign guaranteed after blocking d/f+2, so it's still quite strong.